Svar på kommentar

Anna (utan barnvagn) om Ytterligare tjat om vagn i kollektivtrafiken.:
Köp en sjal istället. Mitt barn är nästan året, har aldrig ägt någon vagn, fattar inte att folk orkar släpa runt på dessa åbäken när det finns så fantastiska bärsjalar. Man kommer in överallt, är aldrig ivägen för andra. Tycker faktiskt inte det är andra människors skyldighet att förstöra sina ryggar och axlar för att kånka på någon annans barnvagn på bussarna. Barnvagn i kollektivtrafik är inte ett problem orsakat av andra, det är ett problem man själv valt att ha. Alt finnes. Rekommenderar Tricot-Slen och senare Storchenwiege! :)
Jag håller absolut med om att det inte är andra människors skyldighet att "förstöra sina ryggar och axlar för att kånka" som du skriver. Det är faktiskt aldrig någon som behövt bära min vagn. Däremot tycker jag att det hör till allmänt hyfs att inte knuffa av folk från bussen eller tränga sig, varesig det finns en barnvagn inblandad eller ej. Och vi med vagn har absolut inte företräde på något sätt! Men det är just detta knuffande och trängande jag stör mig på, jag hade blivit lika irriterad även om jag inte haft barnvagn. Men jag påstår absolut inte att alla i kollektivtrafiken beter sig på detta vis. Jag har tyvärr aldrig provat någon bärsjal, men vi har en bärsele. Tyvärr kan jag inte använda den några längre stunder eftersom jag får väldigt ont i ryggen, speciellt när jag har annat att bära också. Dessutom är jag borta hela dagen och Elvin behöver någonstans att sova och jag har ingen lust att lägga honom på golvet. Visst skulle jag kunna ta bilen istället för bussen, men jag försöker tänka på miljön och sen är det även en kostnadsfråga med bensin, biltullar och parkeringsavgifter i centrala Stockholm.
Jag är dock galet imponerad att du klarat dig utan vagn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0