Lite om allt

Känns som om jag inte alls är speciellt duktig på att uppdatera! Elvin är nu väldigt duktig på att gå, han håller inte längre armarna rakt ut för att hålla balansen. Han behöver dock fortfarande något litet att stödja sig mot när han ska resa sig upp men det dröjer nog inte länge förrän det inte behövs heller. 

Det känns jätte skönt att ha praktiken i hamn, blir glad i hela kroppen när jag tänker på det. Det är första gången som jag verkligen ser fram emot mitt nya "jobb". Vid tidigare jobbyten har jag mest varit glad över att slippa mitt gamla jobb. Jag tror det här kommer bli kanon på alla sätt och vis!

Idag ska jag, Elvin och mamma/mormor iväg på loppis. Hoppas kunna göra en massa bra fynd. Lite till mig, lite till Elvin och lite hit hem. Dock kommer man väl inte hitta så mycket som vanligt. Ska försöka dokumentera om det blir några köp.

Igår var en säljare från ett larmbolag här, vi har pratat om att skaffa larm sedan vi flyttade eftersom vi bor så avskiljt som vi gör. Trodde dock att att det skulle vara jätte dyrt. Men om man gick med i villaägarföreningen (som vi också pratat om att göra) så gick det inte på någonting!! 0 kr i delar och installation och sen 280 kr i månaden. Och det kände vi att vi kunde unna oss. Till hösten sen ska vi utöka med "talande" brandvarnare och lite extra kameror och sånt. Men det tar vi då.
Ikväll är den melodifestivalsfinal. Den ska i vanlig ordning ses hos svärföräldrarna. Det blir skumpa för vinnare varesig vi gillar den eller inte. 

Bilen är DÖD. Troligen bara att elda upp, men vi (pappa och hans vän) undersöker möjligheterna till reparation, man jag tror det är dött lopp. Vi har inte råd med en ny, så tillsvidare är det buss som gäller. Men det blir lite jobbigt till sommaren med semester och sånt (om jag nu kommer ha någon), vi får se hur vi löser den biten. Till hösten blir det i alla fall en "ny" bil. Den kommer vara begagnad men inte gammal, så vill jag ha det i alla fall. Är less på bilar som packar ihop efter bara något år! Men då behövs 2 inkomster, vilket vi troligen har till hösten.

Tror det var det mest väsentliga sen sist. Nu börjar det dock bli dags att göra sig klar för att ta sig ut för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0