Semester!

Nu har jag "semester", även kallat obetald ledighet. Så kan det gå om man blir anställd i slutet av maj. Vi deppar inte för det! Vi började med att åka till Gotland och mina föräldrars stuga och hälsade på. Min mormor och morfar var också där så det blev fullt hus. Mysigt att träffa alla på en gång! Väl hemma igen har vi bara vart på tomten. Inget ont i det! Vi har krattat bort mossa i gräset, ställt upp Elvins pool på altanen, flyttat mina pallkragar och fyllt dem med mossan och klippt gräs samt lite jord och maskar i hopp om att dom ska vara odlingsdugliga till nästa vår. Vi har även röjt bort allt skräp som blev efter altanbygget och kört det till tippen. Idag var planen att vi skulle åka till Skansen med Elvins kompis Theo och hans föräldrar. Men eftersom vädret skulle vara så ostadigt så skjuter vi fram det till på måndag. Men nu när jag vaknade så skiner solen från klarblå himmel. Typiskt, vi hoppas att vädret håller i sig resten av dagen och att det blir fint även på måndag. Nu ropar min son på mig så det är dags att väcka pappan och gå och äta frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0