Praktik

Praktikansökningarna sprutar ut från min stackars dator och nej-svaren väller tillbaka in. Varför ser företag 9 veckors gratis arbetskraft som en sån belastning? Jag kan ju det jag gör, det enda jag behöver lära mig är ju rutinerna och eventuellt programmet. Vill inte alla ha en liten "pass-upp" som hämtar kaffe och gör allt det där tråkiga man själv inte vill göra?! Det är väl en sak när det gäller praktikanter från högstadiet, där handlar det om så kort tid och personer med begränsad arbetsförmåga (tycker visserligen man ska hjälpa dem med men jag har mer förståelse), men när det kommer till högskola, det är ju gratis personal! Fattar verkligen inte.
Jag hoppas på min intervju på fredag, ett företag jag vill vara på som dessutom ligger på hemmaplan! Hålla alla tummar och tår att dom även kan erbjuda anställning i maj. Snälla jag behöver det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0