Allt på en gång

Ursh vad jag har vart dålig på att blogga på senaste tiden! Det är inte okej, men jag har en förklaring! Idag hade vi redovisning av vårt examensarbete. MEd andra ord har all ledig tid istort sett gått till att färdigställa det de senaste veckorna. Att Elvin fortfarande vet vem jag är är ett under! Det kanske inte är riktigt så illa men nästan i alla fall.

Vi håller fortfarande på att sälja lägenheten. Vi hade visning i söndags och hoppas på att mäklaren kommer höra av sig imorgon. Det var endast 2 st sällskap här och tittade den här gången men den ena var tydligen "lyrisk" som mäklaren sa. Vi hoppas på att den blir såld nu så att vi slipper den tyngden på våra axlar!

Sen har det ju självklart dykt upp ytterligare ett moln på vår himel bara för att djävlas... Det har blivit strul med min utbildning. Jag har ju som sagt avbrutit den för att vara hemma med Elvin. Jag skulle/ska återuppta studierna nu i slutet på november. Därför hörde jag nu av mig till skolan om ett schema för vintern så att Andreas kan ansöka om föräldraledigt dom dagar jag är i skolan. När jag studerar schemat upptäcker jag att en av de kusrer jag behöver redan har startat!
IHM bygger upp sina utbildningar runt 3 "Teoriblock" och 3 "LIA-perioder". Jag har läst Teoriblock 1&2 samt haft LIA 1&2. Med andra ord har jag bara Teoriblock 3 och LIA 3 kvar för att fullfölja min utbildning. Nu visar det sig att skolan har flyttat en av kurserna som min klass läs i Teoriblock 3 till block 2 istället. Utan att informera mig! Så nu när jag hoppar på klassen under, efter att dom avslutat Block 1&2 samt LIA 1&2,  så har dom redan läst en kurs som jag inte läst, fast att vi ska ha kommit lika långt i utbildningen! Detta ger ju konsekvenser för mitt betyg och min diplomering och jag kan få problem med att söka jobb till sommaren Eftersom jag saknar fullständig utbildning. Jag har mailat min projektledare om det här, men hon har suttit upptagen med alla redovisningar idag så jag har överseende med att hon inte svarat. Däremot förväntar jag mig ett j*vligt bra svar imorgon! Hon har lovat mig dyrt och heligt att det inte skulle vara några problem för mig att lösa utbildningen fast att jag fått barn, enda sedan jag talade om det förra augusti. Jag kan visserligen plugga upp kursen på egen hand och tenta av den, men enligt mina klasskompisar var det en väldigt stor kurs som man behövde föreläsningarna för att klara. Och när jag då också har Elvin så känns det rätt tufft att göra det på egen hand.
Vi får se vad jag får för svar från skolan. Just nu är jag bara så förbannat ledsen!

Eftersom jag är så förbannat dålig på att blogga så har jag startat upp ett Twitter-konto. Får se hur det går med det och om jag ska offentliggöra det. Jag uppdaterar ju min FB-status väldigt ofta samt att Twitter finns i telefonen, vilket inte blogg.se gör.

Nu tänker jag dock sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0