Och så var det det här med maten

Igår ville Elvin inte äta lunchen, idag fick jag i honom den genom att lura honom med nappflaskan (som nu helt plötsligt är hans bästa vän). Förde flaskan emot honom och när han gapade för att få den fick han en sked mat istället. Ungen måste ju äta! Jag har då funderat runt detta också och jag tror att det kan ha att göra med vällingen. Det är bekvämare att äta på flaska än behöva "tugga", det handlar ju om lite olika tekniker. Men vi får traggla på, förhoppningsvis ändrar det sig snart.
Att han matvägrade kan har berott på att han inte riktigt gillade maten som bjöds. Jag hade lagat ny mat som han inte ätit förut, idag åt han med större aptit när han fick något han kände igen. Sen kan det ju vara så som min Mormor och Morfar sa, att det är ännu fler tänder på gång, inte helt omöjligt även om vi inte kan känna dom än.

Jag har som plan att isolera mig och bara fokusera på min prins för att lösa alla dessa grejer de kommande dagarna. Jag tror vi behöver det för familjefridens skull!
För att orka med natten ska jag nu gå och lägga mig.

(God)natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0