Nätter

Det är ju bara för härligt att Elvin har börjat vakna på nätterna! Alltså inte bara en gång utan närmare 10! I natt vill han dessutom inte somna om. Jag bara vägrar amma honom flera gånger per natt! Jag kan sträcka mig så långt att han kan få mat en gång per natt. Vi var på babycafé i måndags och pratade lite med andra mammor om nattsömn. Det verkar som att Elvin är den enda som inte sover hela natten (utav dom som var där såklart). Jag tycker jag gör allt som "ska" göras för att han ska sova. Nu har han även börjat matvägra, 2 dagar i rad han har inte velat ha lunchen. Han ratade även gröt! Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Ska prova att byta till majsvälling istället för havre och se om det hjälper, det är ju mildare mot magen...
Just nu är jag så fruktansvärt trött!

(Jag gav upp nu efter 45min och ammade honom igen får se om han somnar. Han är inte hungrig utan vill bara snutta!)

Jag behöver en hel natt, gärna flera!! Andreas hjälper till så mycket han kan, men det är bra mamma som duger. Det blir ofta värre om Andreas går upp istället för mig...

Jag vill faktiskt inte längre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tänk på att majsvälling har en förstoppande effekt. Så då kanske du ska försöka ge något för att motverka det. Godnatt välling är mild och de håller sig mätta länge på det. Testa den!

2011-10-06 @ 10:43:18
Postat av: susanne

Lycke sover inte heller på nätterna, kan vakna 2-3 gånger. Alla våra barn har vid 1 år börjat sova hela natten. Men man behöver inte ge mat på natten, ska typ räcka med vatten. Vi ger dock Lycke 150 ml vatten med två mått tillägg...det funkar. Då är han hungrig på morgonen och äter gröt till frukost.

Förstår dig verkligen med sömnen.

Lycke hade bra rutiner till 2 veckor sedan...slutade med att han fick bara äta vällingen, för han ville inte ha ngt annat. Men nu börjar han gå tillbaka till frukost lunch middag.

Men det är ju så typiskt när man börjar få bra rutiner så skiter det sig.



Men allt blir bra till slut. Lilja och Leander är bevis på det :-)

2011-10-06 @ 15:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0