Vilket kap!

Jag har glömt tala om vilket kap jag gjorde i helgen!

Jag har länge pratat om att skaffa en bröstpump. Jag vill i den mån det går nämligen undvika ersättning, inte för att jag inte tror att det är bra, utan endast för att det är en fix-idé jag fått. Så därför har jag tjatat, och tjatat och tjatat. Men dom är rätt dyra, Philips manuella ligger på 575 kr på apoteket, på jollyroom var den något billigare men då tillkommer ju också frakt. Hur som hellst så tycker vi att det är lite dyrt. Jag har heller ingen lust att köpa en begagnad, då av hygieniska skäl. Så i helgen när vi var nere på loppisen på Estö fick vi syn på en pump. Oanvänd och ouppackad! 300 kr stod det på den, exakt samma som på Apoteket. Jag tittade på Andreas med frågande blick, "Får jag?" JAg visste att vi bara hade 200 i kontanter på oss. Han som hade "loppis-ståndet" berättade att den var helt ny och bara stått hemma och skräpat, 300 kr fick man ge för en begagnad på blocket men hans var ny och priset var prutbart. Jag och Andreas tittade på varandra och helt plötsligt säger han med loppis-ståndet "150 kr och den är din!" TAGET! Jag hade ju på allvar övervägt att köpa den på apoteket, så 425 kr billigare var ju kanon! När vi gick därifrån kände jag mig så stolt som faktiskt köpt "begagnat" och sparat en massa pengar. Jag kan vara ekonomisk när jag vill. Idag har även pumpen blivit invigd. Funkade utmärkt och jag är sjukt nöjd med mitt köp!

Nu försöker jag bara hitta en "Stokke Tripp trapp"-stol i lackad vit till mitt baby-set som jag köpte på blocket för ett tag sedan. Man märker på Elvin att han vill börja sitta upp nu trots att han inte riktigt har balansen än. Men det dröjer nog inte länge innan han vill sitta med vi bordet och inte sitta i sin babysitter på golvet. Någon som har en till salu?

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, man gör ju sitt bästa, men jag bryter ihop ibland också - men har ju insett att jag liksom inte vinner nåt på det=) Så jag kämpar med ett leende.

Att kalle orkar mig nu är stort, nu är han ju dessutom jättenojjig så såfort jag ringer är han orolig att jag ska föda omedelbums ;)



Vilket kap med bröstpumpen!! Jag köpte på Apoteket en Pilips Avent för 600 kr eller vad den kostar. Finns ju en risk att den bara blir liggande men hellre det än att vi sitter här i ren panik någon natt. Hur mår lillkillen då? Nu har man inte sett så många bilder på honom, hoppas det kommer. Han måste ju blivit rätt stor nu =)

2011-06-01 @ 14:33:21
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0