It´s faith

Igår skrev vi på kontraktet för nya huset. Vi har tills den 8/6 på oss att kontrollera/besikta/eller liknande huset och dra oss ur om något skulle vara knas. Borde inte vara något, det verkade vara ärliga härliga säljare, trist att dom ska flytta därifrån. Tror inte vi kommer hitta något som skulle kunna vara fel. Men vi funderar ändå på att ta dit något proffs, men det kostar så förbannat, 5-7000! Det är pengar som vi inte riktigt har just nu, men det skulle ju vara skönt att ha på papper att allt är okej. Får se hur det blir, vi ska höra runt i bekantskapskretsen om det finns någon med sådana kunskaper. Annars får jag ta mig mod till och fråga pappa, han är den med bäst allmän-kunskaper av dem vi känner. Hade tillfället varit ett annat hade jag inte behövt samla mod, men nu vet jag att han är ledsen. Jag undviker hellst att prata om huset med honom. Han behöver nog lite tid att smälta allt.

Inflytt 14 oktober som det ser ut nu. Trist att det är så långt kvar men riktigt skönt ändå, så att vi hinner få vår lägenhet såld. Att vi dessutom får lång tid på oss att säga hejdå till vårt fantastiska kök är guld. Någon gång (långt fram) i framtiden kommer vi göra om det nya köket, likadant som det vi har nu, jag bara älskar det! Gråter till och med av sorg när jag ser på det. Jag vill inte lämna det egentligen! Men vi byter det ju mot tomt, man måste tänka så, tomt är ju hela anledningen till att vi flyttar.
Och när vi snubblar över "Till salu"-skylten, banken säger ja trots att jag är mammaledig student, vi får huset trots att vi förlorar budgivningen, då är det inte bara tur, det är ödet. Huset vill ha oss som ägare.

Kommentarer
Postat av: Marie

Så ni fick huset! Grattis vad roligt! Hoppas det kommer gå bra art sälja er nuvarande!

2011-05-30 @ 09:25:54
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Therese

åååååh va spännande!! ja vill också flytta till hus o få en tomt! men men om 3 år typ :)

ååhhhh va roligt!!!!!!!

grattis grattis grattis!!!!

2011-05-30 @ 09:33:24
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Vera

Gissade att det var något sådant men sist vi pratade så skule ni ju inte flytta =) jus pga köket



men grattis vad roligt! (verkar som om alla flyttar just nu) har ni någon bild?! nyfiken nyfiken =)

2011-05-30 @ 09:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0