Visa respekt!!

Mina grannar borde skämmas!!! Nu är det fest igen! Varenda fredag och lördag till långt in på natten spelas det hög musik. Jag som höggravid får inte sova allt för bra ens när det är tyst, vilket resulterar i att jag är rätt trött och behöver sova om nätterna. Resterande dagar i veckan spelas det hög musik hela dagarna istället. Jag får med andra ord aldrig ha det lugnt hemma. Om 11 dagar är det beräknat att jag ska ha en liten, liten människa hemma som kommer behöva sova vilket inte går i det här oväsendet. Jag förstår inte varför man inte visar respekt inför sina medmänniskor! Parta ute på krogen istället. Där ingen störs!

Ikväll är även en speciell kväll, för det pågår 2 fester i samma lägenhet. Morsan och hennes "vuxna" kompisar i vardagsrummet. och sonen i rummet ovanför vårt sovrum. Jag har med andra ord 2 olika bas-slingor som får mina lampor att gunga. Jag och Andreas måste höja rösterna för att vi ska kunna prata med varandra. Jag är så förbannat less!!!! Om en kvart går jag upp om dom inte har sänkt. Jag ska inte behöva göra det!

Kommentarer
Postat av: Therese

Säg till dem! Bara för att det är fredag eller lördag så får man inte bete sig hur som helst. Va har ni för regler i huset? Kolla upp dem. Hos oss är de 23,sen ska de sänkas (på fre-lör) övriga dagar är de typ 22. Visst får de låta mer ibland men fan inte varje helg av samma personer. Näää säg till, speciellt eftersom ni ska ha en liten bebis!!!!



Vår psykogranne dammsuger och möblerar om på nätterna, eller spelar på sina trummor (som han har i rummet ovanför vårt sovrum). Vi får springa en del i våra trappor me.... Hahah

2011-03-05 @ 09:50:23
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Malin

Prata med dom, om inte det hjälper så måste du prata med styrelsen. Och dom Måste göra nått åt det. Gör inte dom det får du gå vidare till högre ort och då kan styrelsen oxå få skit för att dom inte lyssnar på sina medlemmar. Så här sa min ordförande när jag började klaga på mina grannar.



"Vad tråkigt att höra att du har problem med en granne som spelar hög musik.

Det styrelsen kan göra är att överlämna en "Anmaning till rättelse" i första skedet, men då måste vi veta vilken granne det är som stör dig. Efter denna är överlämnad måste du notera klockslag och datum när det spelar hög musik igen om de gör det. I så fall går föreningen vidare med ett antal juridiska turer innan vi får rätten att säga upp dem som medlemmar och därmed tvångsförsälja lägenheten."



Dom har sedan dess varit knäpp tysta.



Så du Måste prata med din styrelse.

Lycka till!

2011-03-05 @ 10:25:43
Postat av: Mathilda

Jag tycker att det är okej om mina grannar varnar om fest innan via t ex en lapp uppsatt i porten... och att dessa fester är undantag och inget återkommande varje helg. Skulle i så fall bli TOKIG!!! Det är ju jobbigt att bara höra sin grannes tv liksom...

2011-03-13 @ 17:21:32
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0