Pengar

Gud vad jag hatar att tjafsa om pengar! På något sätt har jag hamnat som ansvarig för alla betalningar här hemma, trots att jag för tillfället inte drar in några pengar. Andreas tar för givet att allt är betalat och blir sen "sur" när det visar sig att det inte är det och jag blir den skylldiga. Nu har en hög utgift för elinstallationen i köket dykt upp. Jag visste att den skulle vara hög och jag visste att den inte var betald. Andreas har tagit förgivet att den är betald och inte riktigt funderat på hur hög den är. Så nu får jag skulden för utgifter som är våra bara för att han inte håller sig uppdaterad. Det är andra gången det här händer den här veckan. Så eftgersom han tar för givet att allting är betalt hela tiden så känner ju jag att jag spenderar pengar som han tycker att vi inte har på utgifter som jag måste betala. När jag frågar om han tycker vi kan köpa något speciellt så kollar han bara siffran på kontot och svarar utefter den. Sen att det finns utgifter som måste betalas för dom pengarna också tänker han inte på, eftersom han tar för givet att det inte finns några andra utgifter. Det blir missförstånd på missförstånd och allt bara leder till tjafs! Jag vill inte längre....

Kommentarer
Postat av: Maria

Räkningar är det värsta som finns, snacka om relationsförstörare :(

Jag vill jätte jätte gärna komma till er och fika och lukta bebis!! Hur känns det nu såhär nära inpå förlossning förresten?

KRAAM

2011-03-08 @ 15:25:32
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Marie

Oh, det där är inge kul! Det är samma sak här hemma - jag har hand om ekonomin och han bara handlar och handlar, gärna på kredit, och förstår inte riktigt hur mycket mer utgifter det blir varje månad. Har nu visat budgeten i excel och nu börjar han förstå. Så jag har helt enkelt tvingat honom in i "min räkningsvärld". Speciellt nu när bebisen kommer så kommer ju halva min lön försvinna.



5 dagar kvar till BF!! Känner du något än?

Kram!

2011-03-10 @ 06:08:34
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0