Tisdag 1/3 (v.37+6)

Imorse vaknade jag av att jag fick en mobil i huvudet. Andreas hade somnat om med den i handen efter att den ringde första gången när han skulle gå upp och tappade den. Min kommentar:
"Aj, jag fick just en jättekotte i huvudet"

Var hos MVC igår. Bebisen ligger inte jätte-högt men inte heller jätte-lågt. Inget som några värkar inte skulle fixa till tydligen. Jag skulle ta det lugnt om vattnet skulle gå och inte vara uppe och knalla en massa. Annars såg allt finfint ut. Bebis låg och sov när vi lyssnade och hade vilopuls. Lite orolig känner jag mig ändå eftersom han inte sjunker ner i bäckenet, eller orolig och orolig, nojig är väl rättare sagt. Vill inte ha någon utdragen och krånglig förlossning. 

I gårkväll fick jag vid ojämna mellanrum ilningar neråt i magen och underlivet. Antingen låg han bara och studsa med huvudet mot utgången eller så var det någon slags lättare förvärkar, för det höll på hela kvällen och fortsatte när vi gick och la oss. Det har vart så några gånger tidigare men då bara enstaka ilningar. Man kan ju hoppas på att det är ett tecken på att saker och ting håller sig till tidsplanen. 

Var även och klippte mig igår. Vet inte om jag är helt nöjd tyvärr. Tror att det blev lite kort. Men jag måste få prova att fixa till det själv och trixa lite. Först då kan jag bestämma om jag är nöjd och om vi uppfyllde mina förhoppningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0