Kyckling = bebis?

Idag ska vi äta helstekt kyckling. Andreas är mästare på att laga det! Synd bara att det är jag som ska tillagad en idag. Jag har i alla fall fått in den i ugnen efter mycket ågren. Jag har i vanliga fall problem med hela kycklingar, råa som grillade, men idag var det extra traumatiskt. Under hela graviditeten har jag sett någon likhet mellan en rå kyckling och min lilla bebis i magen. Därför var det nu extra svår att stå och bända i den och kladda in den i marinad. Att sen stoppa in den i ugnen var riktigt jobbigt. Där låg min lilla bebis i en skål alldeles kladdig. Försöker att inte dra paraleller för att inte ha problem med detta i framtiden. Vet att det är lite larvigt, men det var riktigt jobbigt faktiskt.

HBoppas att jag efter denna ångest lyckas med maten och att det blir lika gott som när Andreas gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0