Bilproblem, igen...

Gud vad less jag blir!!

Jag behöver ju inte längre ora mig för på vilken verkstad jag ska koppla ur airbagen i alla fall. För Opel kopplar inte ur airbagen på sina bilar! Man ska tydligen placera sin nyfödda bebis i baksätet på bilen även om man är ensamstående. Nu är inte jag ensamstående men det är bara jag som har körkort vilket innebär att det alltid kommer behöva vara Andreas som sitter bak med bebis. Känner mig redan nu stressad över att inte själv kunna hålla koll på min lille. Tänk om han tror sig bli övergiven så fort Andreas inte kan åka med. Och om han nu tappar nappen ska jag då behöva stanna varje gång och kliva ur och gå runt bilen för att ge honom den igen. Det här var inte bra! Inget att göra åt egentligen, jag har inte råd med ny bil så det är bara att acceptera. Men jag tänker vara bitter över det ändå. Blir till att köpa en spegel att sätta på nackstödet bak så att man kan ha lite uppsikt i alla fall...

Inte helt genomtänkt av Opel!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har ju också en Opel, och blev också lika glatt överaskade när vi fick veta att det inte gick att koppla bort airbagen fram, nu har vi funtat på att byta bil bara just därför. Just nu när grabbarna fortfarande åker bak-å-fram, båda i baksätet sitter man som en räka i framsätet :) jättekul...

2011-03-04 @ 22:23:46
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0