Tillbaka från "öjn"

Nu är jag och Elvin hemma hos pappa igen! Det har varit skönt att få bli ompydsslad ett tag och få komma bort från vardagen, men det är nog ännu skönare att få komma hem till min älskling igen!

Elvin har fått massa nya fina saker, kläder, leksake, pool. Tack Mamma/mormor och pappa/morfar! Även jag har fått mig en och annan sak, tackar lika mycket för dem!

Jag Elvin och mamma gjorde utflykter varje dag, det var en tripp till ljusfabriken, en heldag i Visby, picknick på Klintberget, och massa annat. Det har nästan gått en flaska alkoholfritt vin om dagen på altan. Sista kvällen satt vi under taket på altan i spöregnet med varsitt glas vin och tittade på blixtarna ute på åkern. Jag har övningskört åkergräsklipparen så att jag kan klippa när jag och Andreas åker över i Augusti. Jag har även fått slira runt på grusplanen med den, skit kul! Vi har ätit svindyra pizzor och sett gräsänder gå över gatan på övergångsstället i hamnen. Dagarna har varit för få och jag har inte hunnit med speciellt mycket slappande i solen, men på det hela taget har det varit en fantastisk semester.

Elvins utveckling:
Han är sååå nära att vända sig från rygg till mage nu, ger man honom en lite knuff så tippar han över. Snart så. Som jag skrev tidigare har han börjat greppa saker och intressera sig för leksaker. Det blir bara mer och mer av den saken för varje dag. Han undersöker vilka fingrar som är godast att suga på, från att det har varit höger tumme verkar nu vänster lång- och ringfinger vara favoriterna. När han ligger på rygg drar han nu upp fötterna mot ansiktet så det tar nog inte så lång tid innan han hittar dem heller. Hans stackars hårhar börjat ramla av. Hela kudden är full med små hårstrån på morgnarna, så snart är han väl flint. Jag som älskar hans röda kaluffs!

Igår var vi på Luddes dop, Mycket fint med god mat och trevligt sällskap!
Nu är det bara vi som ska försöka planera vår namngivningscermoni. Efter lite bakslag har jag nu fått tag på lokal i alla fall. Den är preliminärbokad så nu är det bara detaljerna som ska lösas.

Bjuder på lite bilder
Man måste vara säker på sjön!
Första doppet i nya poolen
Det är tröttsamt att vara på picknick

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, pluttunge! Och vilken mysig semester ni verkar ha haft. :)



Haha, ja. Insidan på huset har nog sett bättre dar, haha.

2011-07-05 @ 12:40:50
URL: http://elinsofia.webblogg,se
Postat av: malin =)

En sjukt liten plutt ni fått måste jag säga =)

hoppas allt är bra med er!



kramar

2011-07-08 @ 22:17:33
URL: http://enmalinsbekannelse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0