Pysslat

Idag har varit stora pysseldagen! Efter tvättstugan började jag och Andreas pilla med inbjudningarna till Elvins namngivning. NU(!) har jag äntligen fått i de flesta i kuverten. Det saknas fortfarande några adresser men det får Andreas ordna. Jag har så ont i händerna nu, jag håller fruktansvärt hårt i pennan när jag koncentrerar mig, så hårt att fingertopparna blir alldeles vita.

Elvin har varit ruskigt gnällig hela kvällen. Andreas lyckades till slut efter många om och men att söva honom i sängen. Nu är det min uppgift att väcka honom och se till att han får lite mat i sig. Jag orkar nämligen inte gå upp igen om ca en timme för att han är hungrig. Förhoppningsvis somnar han om igen utan problem. Natten till idag var helt fantastisk, tror att jag ammade sista gången runt midnatt någon gång, sen vaknade vi allihop vid 7. Det är dom dagarna som man orkar kliva upp med ett leende på läpparna.
Imorgon är det full fart hela dagen. Jag ska åka till Ösmo och dela ut lite inbjudningar, min farmor kommer och ska fira mig och bror som fyller år snart. jag behöver städa och handla.

Jag har redan börjat räkna ner till min födelsedag! Jag har inte den blekaste om vad jag vill göra när jag fyller år men det löser sig. Det skulle vara kul att göra någonting i alla fall. 

Osammanhängande och spretigt, men det var det bästa jag kunde åstadkomma till uppdatering för ikväll. Nu ska jag gå och utmana ödet!

Kommentarer
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Skönt när de små sover bra om nätterna. Det värsta med småbarnstiden är annars att man är så trött.

2011-07-11 @ 18:32:39
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0