25

I fredags fyllde jag 25, nu är jag "stor flicka".
På själva födelsedagen gjorde vi inte så mycket. Vi förberedde mest för lördagen. Johnny och Vera kom förbi med barnen och fikade, det blev en tripp till svandammen för att mata "ankorna" och på kvällen kom mina föräldrar och bror på middag. Oxfilé, "potatisgratäng", hemmagjord rödvinssås och kantarellsås. Till efterrätt blev det misslyckad cheesecake. (Nu vet jag vad som blev fel och tänkte nog göra ett nytt försök.)
Lördagen bjöd på fika oh massa folk. Vi skulle egentligen vara ute på "Lövet" men väderleksrapporten lovade regn så vi bestämde oss att stanna hemma. Dock blev det aldrig något regn så vi kunde lika gärna varit där ute. Så det var trisst. Men dagen blev lyckad ändå, vi hade trevligt och jag fick massa jätte fina saker. Tavla, guldörhängen, Thomas Sabo-armband, klocka, massa presentkort och massa annat. Känner mig galet nöjd!
Söndag blev "bakis-dag". Jag var inte bakis eftersom jag inte dricker nu när jag ammar men Andreas och Mathias var bakis. Det blev film och mys i soffan mest hela dagen.
Idag åkte Andreas till Emmaboda på festival. Han kommer hem igen på söndag så jag och Elvin är ensamma hela veckan. Det känns tungt. Inte bara för att jag känner mig ensam utan även för att jag ska ha hand om Elvin helt själv. Att ingen kan ta över när tålamodet är slut. Han har nämligen blivit jätte knölig att få att sova så vi kämpar som sjutton med att få in någon typ av sovrutin. Förhoppningsvis kommer det att gå bra. Måste bara hitta något att sysslesätta mig med varje dag så att jag inte bara blir sittandes.

Kommentarer
Postat av: Vera

som sagt är du välkommen hit!

2011-07-26 @ 18:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0