Renovering dag 40 igen

Andreas pappa dök upp tillslut. Vet inte om Andreas ringde och bad honom komma eller om han gick hit av egen vilja. Men här är han och det verkar som om han kanske har fogat klart kaklet också. MEn jag tror inte han kommer stanna kvar och göra mer än så tyvärr. Även om listan på saker som fortfarande måste göras är riktigt lång!

Idag har jag faktiskt röjt av lite i kaoset. Det mesta gjordes i ren ilska. På torsdag kommer jag och pappa åka till tippen och det som Andreas pappa inte räddat och kört härifrån då ryker. VI tänker inte köra det någon annanstans än till tippen. Jag ringde även och frågade pappa om han kunde hjälpa oss med resten av köket eftersom Andreas pappa har så svårt att få saker gjort. Och det visade sig att både han och mamma i stort sett hade bokat upp helgen för att hjälpa mig med allt. Dom är bara för underbara!! Visar inte tillräckligt ofta hur mycket jag faktiskt uppskattar allt dom gör för mig. Önskar att jag också kommer bli en sån superförälder!

Men oj vad mycket jag har att städa innan vi kan ha kalas för Andreas här hemma. Har bestämt att jag ska göra allt så där äckligt grundligt. Soffklädseln ska tvättas och lika så alla klädslar till stolarna. Mattor ska skakas ute och helst piskas också. Jag ska damma varenda pinal och våttorka i varje skrymsle som finns. DEtta kommer få ske kvällstid antar jag eftersom man jobbar på dagarna. Men förhoppningsvis så kan jag hinna innan den 5/2. Med lite hjälp från nära och kära ska det inte vara några problem.

Måste planera in en tripp till IKEA också någon dag/kväll. Har massa smått och gott som måste handlas för att jag ska kunna göra i ordning köket fullt ut. Mamma skulle följa med mig. Det är som bäst att gå på IKEA när mamma är med. Vi tänker likadant liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0