Renovering dag 33

Idag är Andreas far här. Det sågas och måttas i alla fall och jag tror att en och annan sparksockel faktiskt kan hamna på plats. Bänkskivorna har tyvärr inte blivit klara än men vi hoppas på att vi får dom ikväll, senast imorgon. Ordern på vår fläkt hade försvunnit så den kommer först i nästa vecka, jag ska ringa kakedax och se om kaklet har kommit så att pappa kan hämta det ikväll. Än finns en strimma hopp.

Utanför mina fönster åker det skyliftar upp och ner så jag antar att det fixas med fasaden också. Kanske kan få tillbaka min lånade parkering ikväll. Pappa hade pratat med HSB och dom skulle försöka fixa något i alla fall, även om dom inte kunde göra så mycket. Dom skulle prata med föreningen och höra vad problemet egentligen är.

Det är fint väder och jag funderar på att ta mig ut på en promenad. Känns som om det var länge sedan jag var utomhus längre tid än det tar att gå till bilen.
Idag känns det faktiskt lite bättre. Jag tror Andreas fick sig en tankeställare igår och faktiskt insåg hur mycket det här tär på mig och hur dåligt jag egentligen mår av det. Han var faktiskt uppriktigt orolig för mig och bebisen. Förhoppningsvis gör det att han pushar på det hela och ser till att köket åtminstone är brukbart när han åker till fjällen nästa torsdag. 

Och eftersom jag ska till skolan idag och Svärmor hade möte på morgonen så blev jag hemma från jobbet också. Det kändes lite meningslöst att åka dit i 1-1½ timme för att sedan gå igen. Nu hinner hon läsa igenom inför nya budgetten och likande istället.

Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att höra att det rör på sig! Blir nästan sur ibland när jag läst. Om det är någon gång i livet man fasiken borde få hjälp med köksrenoveringen är det väl när man passerat 30 veckor i en graviditet! Både för psyket och kroppen. Jag håller tummarna för att det fortsätter hända saker i köket för er nu så du hinner boa in dig ordentligt hemma innan bebben kommer.

Hur länge kommer Andreas vara borta? Jag kanske skulle titta in på en fika ;) Fast det kanske inte är så roligt när köket är kaosigt förresten. Du kanske vill titta in till oss? Fast vi börjar nog renovera vårat kök om någon vecka också, haha. Galet.

2011-01-12 @ 10:26:14
URL: http://elinsofia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0