Renovering dag 25

JAG försöker verkligen att inte klaga men ibland går det bara inte. Igår var jag och pappa till IKEA igen. Jag skulle beställa bänkskina och hämta alla inredning till skåpen och alla luckor. Andreas och hans pappa hade måttat upp skivan i exakta mått och jag skulle bara beställa den. Kommer dit med min ritning
Orginalförslaget
och sätter mig med en rådgivare (eller vad de är för något) visar hur jag vill ha det och han kontrar med "vi gör tyvärr inte 45°-hörn" Nähä, jag ringer Andreas som är på väg till jobbet och hör hur vi ska göra då. Vi bestämmer att vi vill ha skarven på skivan längs diskbänken.
Alterantiv 2
Kontars med "Tyvärr blir skarven för nära vattnet så vi inte kan ge er 25 års garanti om ni väljer att sätta skarven där. Jag rekomenderar att ni lägger den på andra ledden." Ringer Andreas och diskuterar saken. Vi får väll lägga den på andra ledden då.
Alternativ 3
Då kom vi fram till det rundade hörnet på den lilla skivan. Vi har 8 cm överhäng på skivan. IKEAs kontring "Vi behöver 10 cm överhäng för att skåpsstommarna inte ska sticka ut i rundningen". Jaha, va fan, skippa rundningen då.
IKEAs förslag
Skriver ut det vi har diskuterat så jag får diskutera med Andreas när jag kommer hem. Det blir ingen beställningen idag. Pris på det här? Ca 3 700 kr och 4 veckors leveranstid. YES! Året börjar fint...

Kommer hem och börjar fundera. Om vi inte köper måttbeställda skivor utan tar en annan färg och sågar till dem själva så kommer vi undan med ett pris på ca 860 kr. Inser att det inte är värt att lägga 3 700 kr på en skiva som är som vi egentligen inte vill ha den. Vi ska till Bauhaus i kväll och kolla vad de har att erbjuda. Så länge vi inte har någon bänkskiva så har vi dessutom inget vatten i köket. Jag kan inte vara utan vatten i köket i 4 veckor till det går bara inte! Innan helgen ska det ligga bänkskivor i mitt kök, sen skiter jag in vart skarvar sitter, vilken färg den har och hur hörnen ser ut. Det kommer inte höja priset på lägenheten vid försäljning ändå, bara gräva ett större hål i min plånbok. Och karva sönder mitt psyke ännu mer. Dessutom så har det inte hänt ett smack sen jag kom hem från mormor och morfar. Nervöst sammanbrott på intågande vill jag lova! Mantrar "Det blir bra när det är klart, det blir bra när det är klart, det blir bra OM det blir klart!!!"

Jag tjänade i alla fall 200 kr på att kassörskan gjorde bort sig när hon skulle byta några gångjärn som vi köpt fel. Och som tack för besväret fick vi 2 fika biljetter på IKEA. Tackar tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0