Måndag 24/1 (v.32+5)

Nu var det länge sedan jag skrev något om själva graviditeten. Det har vart så mycket renovering runt mig att det hamnat lite vid sidan av.

Det börjar bli riktigt tungt för fötterna. Igår satt jag nog totalt 30 minuter vilket kändes i fötterna på kvällen. Jag ville inte stå upp. Benen var så svullna att det var obehagligt att böja dem. Får se till att sitta mer idag. Och använda mina sexiga stödstrumpor.

Bebisens rörelser har förändrats de senaste dagarna. Nu känner jag små händer eller fötter som pressar ut och petar man på dem så petar de tillbaka. Det är riktigt roligt. Man får ordentlig respons. Det är inte bara buffande och de "vanliga" sparkarna.  Och det har varit på ungefär samma ställe varje gång på senaste. Jag tycker även att magen har sjunkit lite, men det kan vara inbillning också.

Jag sover väldigt dåligt på nätterna och vaknar stup i kvarten. Det är svårt att ligga skönt och ännu svårare att vända på sig. Drömmarna är många och väldigt konstiga. Sen har de senaste dagarna varit extra jobbiga nu när Andreas inte har varit hemma, sover mycket oroligare då.

Om en vecka är det dags för nästa kontroll hos MVC. Då får jag veta hur han ligger och om han har lagt sig till rätta.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad mysigt med bebisen! Jag har ju precis börjat känna regelbundna sparkar och slag.

Har hört det där med lägga benen i kors också men ichiasen har försvunnit av sig själv, tack o lov. Ska till och med ta mig till gymmet idag och cykla och crosstraina lite =)

Jadu, nu är det inte lång tid kvar tills er lilla bebis kommer =D



Kram!

2011-01-24 @ 11:47:13
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0