Lördag 15/1 (v.31+3)

Först nu börjar jag fatta att det inte är så långt kvar. Det är bara 2 månader. Läste om hur partnern kan hjälpa sin födande livskamrat genom smärtorna och börjar känna mig lite nervös. Det gjorde ju fruktansvärt ont vid missfallet och då var det ju inte ens en tiondel som skulle ut. Visst, nu får man ju något för smärtan men kommer man klara det utan smärtlindring? Jag vill egentligen inte ha en massa smärtlindring och sprutor i ryggen men jag kanske ger med mig när jag väl ligger där. Gillar inte bedövning överlag. Tycker det är lite obehagligt att tappa känsel och inte riktigt ha kontroll. Men vad gör man inte... Tur att det finns tid kvar att fundera på saken. Lite rädd är jag faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Även jag har redan börjat fundera på förlossningen och jag har ju ändå rätt lång tid kvar =)

Men jag vill inte heller ha massa bedövning. Det kommer ju göra ont och accepterar man bara det och "går in i sig själv" så brukar det ju gå bra säger de som gjort det. Blir man rädd och säger "det gör ont" spänner man ju kroppen och låter den inte göra sitt jobb. Du kanske kan satsa på att köra utan bedövning men rådgöra med förlossningen under tidens gång?! Det tänkte nog jag göra...

Vem vet - det kanske bara tar en timme eller så tar det 20 timmar....



Det kommer gå bra! Snart har du ju lillen där =)



KRAM

2011-01-16 @ 17:09:39
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad spännande.. bara 2 månader kvar :) Har ni några namnförslag då?

Ang. smärtlindring, jag ville inte heller ta en massa bedövning men väl på plats så.....

Allt beror på hur lång tid det tar, lustgas är fenomenalt! Testa tens, det funkade ett tag på mig.. tills jag blev lite koko

Kram!

2011-01-16 @ 17:54:36
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0