Måndag 21/2 (v.36+5)

Första dagen på min "mamma-ledighet". Nu ska jag var hemma till förlossning och bara ta det lugnt och pyssla med allt som jag vill få gjort här hemma tills bebis kommer. Dock är jag extremt uttråkad för tillfället och har svårt att röra mig. Har ont i fötter och rygg, samt att jag är alldeles svullen om händerna. Man blir ju inte helt motiverad till att pyssal då inte. Jag längtar som sjutton efter min vanliga kropp men är rädd för hur den kommer se ut och må efter vad den gått igenom. 

Föräldrakursen ikväll är inställd eftersom min barnmorska som håller i den är sjuk. Jag som hade längtat så! Andreas kommer hem tidigare ändå, så förhoppningsvis får vi lite tid tillsammans. All han lediga tid på senaste har gått till att arbeta på spelet han ska göra tillsammans med sin bror. Känns lite tråkigt att vi har så lite tid tillsammans, men jag antar att det är bra att han sysselsätter sig med något han tycker om och som han även (förhoppningsvis) kan tjäna lite pengar på.

Pappa hade bilen i helgen och kollade på den. Dom bytte lite filter och oljor och annat krafs och nu går det faktiskt att växla ordentligt! Dom såg dock att bromsarna bak ligger på och att bromsskivorna är slut så den kommer inte gå igenom besiktiningen. Pappa skulle fixa det också. Han är bara för bra min pappa.

Om jag skulle ta och försöka göra något ändå kanske och inte bara sitta och zappa på tv:n som jag hittlls gjort. Planera föräldraledigheten kanske eller boka om bilbesiktningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0