Torsdag 17/2 (v.36+1)

Dags för en uppdatering om bebisen kanske. Det har varit så mycket annat på senaste att jag inte hunnit med. 

Var hos barnmorskan i måndags och fick stick i fingret för typ första gången på nästan 10 veckor. Som vanligt såg det bra ut. Bebisen har fortfarande inte fixerat och hon trodde inte att han skulle göra det heller, jag har tydligen ett ganska rymligt bäcken. Men så länge han ligger med huvudet neråt ska det inte vara något problem. Vet inte om jag sagt att vi börjat gå på föräldrakurser. Vet inte om jag vill kalla det kurser egentligen, det är mer som informationsmöten eller föreläsningar om vad som komma skall. Hittills har vi gått igenom förlossning och amning. Nästa gång (sista gången) skulle det bli en liten andningsövning och en förlossningsfilm. Både jag och Andreas har tyckt att det har varit jätte intressant.

Nu börjar jag känna att det börjar bli dags att förbereda sig lite mer på förlossning och tiden som mamma. I helgen tänkte jag köpa någon bra tröja att ha med till förlossningen, amnings-bh och några amningströjor. Ska börja packa förlossningsväskan lite smått också. Men jag känner mig så dum när jag ska köpa saker. Vill gärna ha något paket blöjor hemma redan nu så att man slipper springa och köpa det det första man gör. Men det känns inte som om jag har rätt att köpa blöjor, jag har ju ingen bebis än. Det är flera saker jag känner så inför. Får ta och övervinna den känslan om jag ska kunna må bra och inte vara stressad av att inte vara förberedd.

Jag tror att jag har börjat få sammandragningar/förvärkar nu. Jag är inte helt säker med tanke på att jag aldrig haft det förut, men helt plötsligt kan magen bli obehagligt hård och det känns som om den smiter åt runt bebis. Tidigare trodde jag bara att han sträckte på sig där inne och det var därför som det kändes så, men så är det nog inte.

Imorgon är sista arbetsdagen, sen ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. Ska baka en kaka ikväll att bjuda på tänkte jag. Dock tänkte jag hoppa över besöket till akuten och brännskadorna i ansiktet som jag åkte på förra gången jag bakade till praktiken. http://flikkairosa.blogg.se/2010/june/brannskadad.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0