Torsdag 10/2 (v.35+1) Bil-skrället

Pappa har varit förbi och tittat på bilen. 4 upphängen till avgassystemet hade spruckit, vet inte hur många som det hängde kvar i. Nya är beställda och skulle komma imorgon. Så förhoppningsvis så slutar det snöa och blåsa så att vi kan haka på de nya nu i helgen. Kom på att jag behöver bilen på måndag för att ta mig till föräldrakursen. Hade ju varit skönt med bil idag med så att jag kunde hämta Andreas eftersom tågen inte verkar gå så bra. Men vad gör man. Får vara glad att det går att fixa hur som helst, och till en helt okej penning, 16 kr/st kostade hängena. Jag skulle kolla oljan för pappa trodde det kunde vara den som orsakade "ventilknacket". Skönt skulle väl vara om det var så lätt åtgärdat. Då var det bara växellådan kvar, men den måste jag lämna in bilen för. Pappas kompis jobbar på bilverkstad så han tar med den till jobbet någon dag då jag inte behöver den så han kan kolla upp vad felet är i alla fall.

Bebis's rörelse mönster har verkligen ändrats på senaste! Nu är han livlig som sjutton och drar fötterna fram och tillbaka under revbenen. När det inte gör ont så är det ganksa mysigt. Vi har börjat kolla på serien Band of Brothers nu och jag börjar verkligen få problem med att äta i soffan. Magen är ganska i vägen skulle man kunna säga, med tanke på att vårat bord är så pass lågt att jag måste luta mig frammåt och lägga magen på dynan mellan låren. Ser otroligt dum ut ska jag erkänna. Ikväll blir det nog middag vid matbordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0