Tisdag 1/2 (v.33+6)

Vi börjar med att säga:

Grattis Mamma!!!
Du är världsbäst!

Har sovmorgon till efter lunch idag så jag passar på att baka lite till helgens fika. Andreas fyller ju år på torsdag så han/vi ska ha lite kalas. Havrebollar dagen till ära, sådana där fluffiga enna. Måste iväg och handla en present någon dag här också, får se när jag hinner med det. Inte för att jag vet vad jag ska köpa för roligt till honom men jag har en idé.

Nu har vi återigen tagit upp namnfrågan på tapeten. Vi ska diskutera fram några förslag så jag kan slänga upp dem här sen så ni får tycka till. Det är megasvårt!! Vi ska ju tycka om det, det ska funka med våra namn och efternamnet och viktigast av allt, han ska ju leva med det hela livet.

Jag drömmer otroligt mycket nu för tiden. Inte sådana där fluffiga rosa mysiga drömmar som många säger att man drömmer när man är gravid, inte heller heta sexdrömmar. Utan jag har horribla mardrömmar! Vaknar flera gånger per natt och är kallsvettig med hjärtat i halsgropen. Jag kan skrika rakt ut och gråta. Det är fruktansvärt och det tar ibland flera timmar innan obehaget släpper. Det är allt ifrån monster till bråk med nära. Men aldrig hemska förlossningar och sånt, så jag får väl vara glad för det.

Avslutningsvis vill jag skänka en tanke till mammas sida av släkten som idag tyvärr måste begrava Britt efter en lång tids sjukdom. Du var allt för ung för att lämna denna värld och stiga in i nästa. Jag tänder ett ljus för dig och vet att du har det bättre där du är nu. Tänker på alla som fanns runt dig.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja det där med namn är inte lätt! Vi hade massa pojknamn på lager men så visade det sig att det var en tjej och då fanns det helt plötsligt inga namn=P

2011-02-02 @ 06:15:03
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0