Nam nam, blä blä

Idag har det ätits gröt för första gången. Och vet ni vad? Jag tror banne mig jag har en son som gillar gröt!

Något som däremot fortfarande inte funkar är nattningen. Vi får inte alls till det och jag känner mig så värdelös! Han verkar inte vilja ha några rutiner och vill definitivt inte sova. Ända sättet att få honom att somna på är att amma honom till sömns vilket jag inte alls gillar. Det betyder ju liksom att Andreas aldrig kan natta... BVC gav oss rådet att låta honom skrika, men jag har ingen lust. Vi har provat det ett par gånger och har verkligen försökt vara konsekventa, men det fortsätter ta någonstans mellan 45-60 minuter. Och även om det inte är skadligt för dom små att gråta så kan det ju inte vara speciellt kul. Han blir ju helt hysterisk! Det är så att han blir alldeles röd, ,rösten skär sig och han kippar efter luft. Det känns som plågeri, även om jag är där så är han så ledsen! Några tips? Hur får jag honom att inte ammas till sömns?

Våra dagar börjar ofta väldigt bra, vi vaknar och är glada. Efter ca 1-1½ timme är det dags att sova igen och då sover vi oftast ca 2 timmar. Sen är vi vakna ca 2 timmar och sedan börjar det spåra ur. Han somnar men vaknar ganska fort igen, som en powernap. Vilket gör att han är toktrött igen efter en liten stund och ju längre dagen går desto värre blir det. När vi sen väl kommer till kvällen så är det kaos! Suck! Jag vill bara förstå vad vi gör för fel och få hjälp att få det att fungera. Supernanny nästa? Blä blä blä....

Kommentarer
Postat av: Therese

åh lilla sötnosen!!!!!

om man själv kunde va så där förtjust i morgongröten.... bläää.... ;)

Tyvärr har jag inga råd att ge då jag är en "nobody" på barn fronten, men jag kan trösta dig med att vi antagligen kommer få samma problem, både jag och Peter var bebisar/barn som ALDRIG sov.... Och sen övergick vi till att bli små huliganer som aldrig va still.... :D

Oh vilken tröst ja gav va? ;)

2011-08-18 @ 10:18:08
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Marie

Vi har samma problem fast tvärtom. Förmiddagarna är rena mardrömmen just nu. På landet funkade allt perfekt men nu när vi är hemma...suck! Det blir 2-3 powernaps och evigt vaggande under förmiddagarna. På eftermiddagen är hon väl så slut så då sover hon tillslut i ca 2 timmar. Sen reder allt upp sig och hon somnar 21-22 på kvällen för att sen vakna 06-07 på morgonen.

Angående amma till sömns. Jag gjorde så att jag väckte henne efter amningen för att sen vagga henne till sömns. Hon lärde sig snabbt och idag somnar hon aldrig vid amning - inte för en lång stund iallafall. Men som sagt - det är ju lite tålamod som krävs =/



Bebisar och sömn är inte lätt! Jag hoppas ni får ordning på det tillslut! Kul att han tycker om gröt =D



Kram!

2011-08-19 @ 12:42:38
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0