Akvarium och shopping

Igår var jag och Elvin till haninge med mamma/mormor. Mamma skulle ha lite fiskar, en ny pump och någon växt till sitt akvarium och jag skulle ha en amningskudde och kanske några fiskar. Mamma var så go och betalade min kudde, evigt tacksam! Den är fantastisk! Fiskar blev det inga till mig, men jag frågade massor och kom fram till möjliga anledningar till varför mina små fiskar dör/försvinner. Dom som dör gör det troligen av syrebrist och dom som försvinner blir troligen uppätna av mina gurami's! Dom medföljde ju när jag köpte akvariet och jag har aldrig gillat dem. Så nu ska jag göra mig av med dem. Antingen säljer vi dem på blocket eller så lämnar jag dem till djuraffären. Dom har förlitet utrymme och blir väldigt revirhävdande mot de andra fiskarna.

Någon som är intresserad av 6 st ca decimeterstora gurami? Det är
2 st Blå gurami, 2 st mosaikgurami 2 st marmorgurami.
Bara att säga till! (De behöver ca 120 cm vatten/par)

För att åtgärda problemet kunde jag även öka cirkulationen, skaffa snabbväxande växter och mata mindre. Så nu ska jag städa och göra i ordning för att kunna köpa nya färgglada fiskar. Jag är ju helt såld på guppy, platy, svärdbärare och molly. Så det lär bli sådana.

Vi har ju en växt som ska ner i akvariet och så fick jag mammas gamla pump för att öka cirkulationen. Hoppas att det kommer hjälpa. 

Utöver akvariegrejer blev det lite nya kläder till Elvin. Jag köpte en supersnygggubbkeps, en sjal, en tjocktröja och ett par jeans. Mamma/mormor köpte en body, jacka, träningsoverall, 2 pyamasar och strumpor. Dessutom fick han ett par solglasögon av mormor och morfar.

Nu har min bror kommit så det är dags att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0