Kollektivtrafik med barnvagn...

Vi har haft 2 helt okej nätter i rad nu och jag börjar fundera på när det slår tillbaka och vänder... Imorse gick även Andreas upp och tog skrutten så att jag fick sova lite extra.-

Igår åkte jag in till stora staden och överraskade klassen med ett besök. Det var ju efter-tenta-häng och det vill man ju inte missa. Men att åka kommunalt med barnvagn var inget jag gillade speciellt. Man fick onda ögat på pendeln för att vagnen tog plats. Jag fastnade i hissen på centralen och fick åka upp och ned 3 våningar 2 gånger innan jag kom ut, dörrarna vägrade öppnas. Alla hissar luktade dessutom piss. Och för att komma till skolan måste man ta blåa linjen vilken ligger längst ner i underjorden, så jag fick åka 4 hissar för att komma ner. Tunnelbanan gick bra att åka men valde att ta rulltrappa upp till jordens yta igen. Sen åkte vi innerstadsbuss också. Måttlitg poppis bland övriga passagerare, stor Emmaljunga som tar massa plats. Ingen liten "smidig" bugaboo här inte! Hem kom vi i alla fall men det var lite av ett äventyr. Besöket var i alla fall uppskattat vilket var riktigt roligt. Skönt att träffa "alla", saknar dem så mycket!

Idag ska jag träffa Mimmi, är nog nästan 2 år sedan sist (om man bortser från när vi sprang på varandra på McDonalds i höstas) så det ska bli riktigt roligt! Fram till dess ska jag nog försöka organisera kaoset här hemma nu när Andreas kan ta hand om vår skatt under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0