Koll av underredet

Var hos läkaren idag ock kollade hur det stod till "där nere" egentligen med tanke på att jag haft så ont. Allt såg fint ut, det hade läkt som det skulle och hon kunde inte hitta några konstigheter. Fick en burk med mig hem och ska lämna ett "morgonprov" för odling så dom kan utesluta allt. Det var bara fortsätta med värktabletter om jag kände att jag behövde.
Men jag mår faktiskt otroligt mycket bättre. Igår var vi till och med ute och promenerade, vi gick till Elvins farmors jobb, min praktikplats, och visade upp honom. Det var väldigt poppis! Klarade att gå och handla och ta mig hem igen också. Idag har jag dock träningsvärk i benen, vilket betyder att jag suttit still alldeles för länge.

Efter läkaren idag träffade vi Elvins farfar en kortis och sen tog vi en repa på Lindex. Handlade 4 par byxor till lill-skrutten och 2 par strumpor. 25% på all baby visade det sig i kassan, tackar tackar!

Elvin sov i egen säng i natt. Jag fick ligga med huvudet i fotändan av vår säng så att jag kunde skaka spjälsängen lite när han vaknade till men det gick förvånansvärt bra. Han somande strax efter 23 och vaknade först vid 02, fick lite mat och en ren blöja och sen sov han igen till 05. Väldigt oroligt dock så jag sov inte så många av de timmarna men ändå. Jag och Andreas fick i alla fall somna tillsammans med armarna om varandra och utan en bebis eller jätte-mage i vägen. Det kändes som om det var år sedan och var väl behövligt!

Nu står det en rotfruktspannkaka i ugnen och efter att den är inmundigats så ska vi kanske ta oss ut på en promenad till. Lite beroende på om Elvin sover eller ej, han har sovit alldeles för mycket idag så det kan bli svårt att få honom till ro inatt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, när jag tittar bak i tiden så tycker jag tillomed magen var liten i v.20 då jag själv tyckte en var gigantisk! Förstår nu varför till och med mamakläderna börjar bli trånga!!

Vad skönt att ni fick en natt tilsammans, snart så kanske ni kan få en hel natt utan oro =)

2011-04-06 @ 06:37:35
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0