Hur ska tiden räcka till?

För att man ska orka rekommenderas man sova när bebisen sover, men när ska jag då städa, diska, tvätta och göra allt annat som behövs för att hemmet inte ska rasa sönder? Vår bebis kräver väldigt mycket uppmärksamhet och håller sig inte lugnt speciellt länge om man lägger ifrån sig honom. Vi har dessutom 2 akvarium som börjar bli i desperat behov av en rengöring. Dessutom har jag nyköpta akvarieväxter i en hink som skulle behöva flytta till sitt nya hem. Jag vill hinna meed så mycket men vill inte att Elvin sover för mycket på dagarna, för då får inte jag sova på nätterna. Tuff avvägning...

Man vill ju även ut och promenera, men det är ju så tråkigt att gå själv. Idag verkar det i alla fall bli bra väder så jag måste nog ändå ta mig ut. Om min skrutt bara kunde somna så jag kan göra mig i ordning. Han sitter i babysittern, men så fort jag slutar gunga den så vaknar han...

Kommentarer
Postat av: Anette

Skriv en lista vad ska göras. Prioritera vad är mest akut att fixa idag. Imorgon vila. Tredje dagen kanske det hinns med 2-3 mindre punkter. Fjärde dagen vila. Osv...

När veckan är slut har man förhoppningsvis gått ett varv igenom listan.

Dessvärre kommer nästa "veckolista" att se nästan likadan ut MEN såhär snurrar hemmet, bäbis förblir nöjd och du blir inte alltför trött.

Kram

2011-04-14 @ 15:36:56
Postat av: Elin

Ja, men nu börjar det som jag tycker är roligt, så det är helt klart värt. Nu får man se köket växa fram med stommar, bänkskivor, luckor och sånt :) Ska börja sy gardiner och greja. Funny, funny. :)



Jag ska jobba i Nynäs hela nästa vecka - men vet inte riktigt när jag kommer sluta om dagarna. Tror det är långa dagar i början, men om man kommer ifrån lite tidigare någon dag kanske jag kan komma förbi? :)

2011-04-16 @ 12:14:23
URL: http://elinsofia.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0