Måndag 21/6 (MA+173)

Gråtande, illamående, kräksfärdig, magknip, hycklare och mest av allt värdelös. Det är hur jag mår idag. Svärmors fick redan på att hennes bästa kompis är gravid igen. Det var som att hon svävade på moln, hon blev så glad. Jag kunde inte göra mer än att se glad ut och låtsas som om ingenting. Ibland hatar jag att vi aldrig berättat något. Om folk visste så skulle det vara så mycket lättare att hantera sådana här saker. Att kunna visa alla känslor som bubblar upp och bara väntar på att få explodera. Det var som att lungorna kollapsade på mig när hon utbrast: "Possitivt?! Åh guud va kul! Ni som har försökt så!" Där satt jag och låtsades som att allt var precis som vanligt, att jag var glad för deras skull. När avundsjukan och det själviska inom mig tog över. Jag vill så gärna att jag inte kan glädjas för andra innan jag får det själv.

Hur länge ska det behöva vara såhär?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0