Söndag 25/7 (v.6+5)

Allting fortsätter som vanligt. Brösten är fortfarande lika ömma och jag känner lika lite av allt annat. Tror jag. Har mått illa från och till den senaste veckan men jag tror att det har haft och göra med nervositet över jobbet. Sen verkar jag ha blivit känsligare mot dofter, saker och ting luktar mer tycker jag. Inte så att jag blir illamående utan bara mer, speciellt illaluktande saker. Har bestämt mig för att inte (försöka i alla fall) oroa mig för missfall fören jag har ont och det blöder. Händer det så händer det. Kan inte göra något åt det direkt.

Igår hamnade vi i en ganska komisk ordväxling vid middagen:
Jag - Jag kan tyvärr inte resa någonstans i höst.
Svåger - Inte alls?
Jag - Nä, mitt schema är helt smockat med viktiga lektioner.
Svärfar A* - Och jag som trodde att du skulle säga att du inte kunde flyga någonstans för att du var gravid, men den lyckan fick jag inte i dag alltså?
Jag - Nä tyvärr, inte idag. Men en vacker dag, jag lovar!
Han har ingen aning om att den dagen är mycket närmare än han tror!

*Ja, jag har 2 svärfar, Andreas har nämligen 2 "pappor", en biologisk = Svärfar K, och hans mammas "nya" man = Svärfar A

Jag tror att det här med barn för mig och Andreas har varit på tapeten hemma hos dem på senaste. Vi tar nästan alltid bilen dit numera, jag nekar alkohol även de gånger vi är där utan bil och det har pratats en hel del om att det ligger ganska nära i framtiden. Sen har vi ju vart ett par i snart åtta år så det börjar kännas ganska naturligt. Dock tror alla att vi kommer vänta tills jag pluggat klart, men det får bli ett senare problem att ta itu med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0